Czy dzisiejszy rynek jest rynkiem pracownika, a nie pracodawcy? Zdecydowanie, dlatego wizerunek firmy w oczach pracowników i kandydatów odgrywa kluczową rolę w rozwoju przedsiębiorstwa. Pozyskanie dobrego pracownika dla firmy jest możliwe, jedynie kiedy firma postrzegana jest jako miejsce wartościowe i przyjazne codziennemu funkcjonowaniu. Jak zbudować pozytywny wizerunek firmy, który zapewni jej sukces i pozwoli na satysfakcję zarówno zespołu jak i pracodawcy? Po pierwsze skorzystać z idei employer brandingu, a po drugie nastawić się przede wszystkim na kapitał ludzki, a dopiero później na finansowy.

Dbanie o wizerunek firmy przyniesie pożądany efekt jedynie, kiedy nie zostanie zaniedbane już na pierwszych etapach funkcjonowania przedsiębiorstwa. Niezwykle ciężko jest zerwać ze złym postrzeganiem miejsca pracy w przyszłości, szczególnie kiedy mamy sytuację, w której jest znacznie więcej miejsc pracy niż pracowników gotowych do właściwego wypełniania obowiązków. Warto wiedzieć, że najcenniejszym dobrem w przedsiębiorstwie są ludzie i do nich należy kierować wszelkie działania poprawiające właściwy wizerunek firmy.

Co składa się na wizerunek firmy?

Jak budować wizerunek firmy i co jest jego największą częścią? Zdecydowanie, tutaj kluczową rolę odgrywa rzetelny pracodawca i to co może zaoferować poza podstawowymi rzeczami, takie jak płaca i minimum socjalne. Na wizerunek firmy składa się również jej pozycja i ugruntowanie w branży. Znacznie ciekawszymi miejscami pracy są firmy, które dbają o globalny wizerunek firmy i możliwość rozwoju pracowników poza lokalnym rynkiem.

Co więcej, na pozytywny wizerunek firmy składają się również benefity, jakie może uzyskać pracownik poza wypracowaną zapłatą. Badania rynkowe dowodzą, że specjaliści, którzy są świadomi swojej wartości i tego ile mogą wnieść do organizacji oczekują coraz bardziej nastawieni są na dofinansowania różnego rodzaju kursów i dodatkowych aktywności, sprzyjających rozwojowi ich kariery. Globalny wizerunek firmy jest również często utożsamiany z możliwością udziału w różnego rodzaju szkoleniach, seminariach oraz meet-upach międzynarodowych. Promowanie tego rodzaju działań w wielu przypadkach okazało się kluczem do sukcesu i posiadania zespołu prawdziwych specjalistów.

Czynniki kształtujące wizerunek firmy

Głównym czynnikiem kształtującym wizerunek firmy jest zadowolenie jej pracowników. W dobie internetu i wszechobecnej opinii to szalenie ważne, aby o firmie mówiło się po prostu dobrze. Co więcej, czynnikiem warunkującym pozytywne postrzeganie miejsca pracy, jest zaangażowanie przedsiębiorstwa w lokalne sprawy społeczności. Wszelkie działania, mające na celu rozwój najbliżej okolicy bądź nawet kraju skutecznie przyczyniają się do jej pozytywnego wyglądu oraz zachęcają do walczenia o miejsce w takim zespole.

Pozytywny wizerunek firmy i atrakcyjne miejsce do rozwoju i pracy

Atrakcyjne miejsce do rozwoju i pracy, to miejsce w którym wspierane są wszelkie poza pracownicze działalności pracowników. Warto pozwolić swoim pracownikom na łączenie ich na pozór niezwiązanych z zawodem pasji z tym co robią dla firmy. Co więcej, dużą rolę odgrywa tutaj motywowanie pracowników za pomocą wspierania ich rozwoju. Łatwym sposobem na budowanie pozytywnego wizerunku firmy jest wprowadzenie, często niekiedy nawet obowiązkowych pakietów atrakcyjnych szkoleń dla pracowników z zakresu IT bądź języków. Pracownik, któremu pokazuje się, że może znacznie więcej niż przypuszczał  będzie najlepszą reklamą, która objawi się w postaci stażu jego pracy, którym warto jest się pochwalić.

Jak poprawić wizerunek firmy oraz wizerunek pracodawcy?

Poprawiając wizerunek firmy oraz pracodawcy warto skorzystać z porady fachowca. Źle zorganizowany PR może bardziej zaszkodzić niż pomóc. Warto zadbać, aby firma oraz pracodawca przybrali ludzką, przyjazną twarz. Przystępne miejsce pracy okaże onieśmieli dobrych specjalistów oraz pozwoli rozwinąć skrzydła osobom, które dopiero wchodzą na rybek pracy. Przyjazna firma zawsze wygląda lepiej w oczach pracowników głodnych rozwoju oraz kandydatów, którzy dopiero odnajdują się w danym zawodzie.